2021-11-26 09:39Pressemeddelelse

Rekordmange danskere med på Black Friday

Black Friday 2021 PriceRunner

Årets største handelsdag blev skudt i gang kl. 00.00 i nat med høj trafik og digital kamp om de bedste tilbud. PriceRunner analyserer årets største tendenser og guider til de bedste deals.

Tusindvis af danskere sad klar ved midnat i nat, hvor Black Friday officielt blev skudt i gang med årets største rabatter. Trafikken hos PriceRunner steg med 182 % kl. 00.01 sammenlignet med kl 23.50.

Sidste år slog alle rekorder for onlinehandel under Black Friday på grund af restriktioner og regeringens opfordringer om at handle online i stedet for i fysiske butikker. Derfor er det en kende overraskende, at trafikken i år var endnu højere og slog sidste års rekord med 157%, altså mere end en fordobling af interesserede danskere, som tastede sig ind på PriceRunner for at tjekke priser og produkter.

”Vi troede på en stigning på 15-20%, så det er overvældende at se, at danskerne i så høj grad har taget Black Friday til sig. Rekordmange sad oppe i nat og ventede på, at de gode tilbud blev tilgængelige ved midnat,” siger forbrugeranalytiker hos PriceRunner Katrine Barslev.

For at give lidt perspektiv på, hvor stort Black Friday faktisk er, har PriceRunner kigget på tre tilfældige fredage kl 00.00 (den 19/11, 15/10 og 17/09). Antal danskere, der sad klar i nat, da klokken slog midnat, var mere end 50 gange højere end på en helt almindelig fredag.

De mest populære produkter
Black Friday har traditionelt været et udsalg for legetøj, elektronik og ting til hjemmet. I år er ingen undtagelse, og elektronik dominerede totalt trafikken omkring midnat. Især de store techgiganter har fat i danskernes pengepung.
De varer, som flest danskere, klikkede sig ind på, da Black Friday blev skudt i gang, var:

1. LG OLED TV
  2. Apple AirPods
  3. Sony PlayStation 5
  4. Apple iPad 64 GB
  5. FIFA 22
  6. Apple iPhone 13 128 GB
  7. Apple iPhone 13 mini 128 GB
  8. Logitech M220 Silent
  9. Apple iPhone SE 64GB (2nd Generation)
  10. Apple Watch SE 40mm Aluminium Case with Sport Band

Selvom startskuddet til Black Friday gik i nat, er udsalget i år fordelt ud på hele ugen – Black Week -  og mange butikker har derfor spredt deres bedste tilbud ud på flere dage. Men der er altså stadig mange, som gemmer deres allerbedste tilbud til i dag.

Nogle varekategorier er mere nedsatte end andre. Her findes den største andel af sortimentet sat ned: hudpleje (35%), makeup (33%), hårpleje (60%) og parfumer (79%). Der er også en stor del af TV nedsatte med 29% af sortimentet og det samme gælder for PlayStation 4 spil med 41%.

Eksperternes favoritter
PriceRunners produkteksperter har kigget de mange tilbud igennem. Nogle af de bedste tilbud er ifølge PriceRunners eksperter:

#1 Legetøj
Den mest populære kategori, som flest danskere klikker på hos PriceRunner.

Barbie Dreamcamper

LEGO Harry Potter Hogwarts

Dantoy Scooter

LEGO Duplo Fragttog

Barbie DreamHouse

#2 Elektronik
Danskere elsker at handle elektronik på Black Friday, og her er eksperternes bedste bud på kvalitetsprodukter med store besparelser.

Samsung TV QE75QN900A

Mobiltelefon Motorola Edge 20 Pro 256GB

Høretelefoner Sony WH-1000XM3

Lenovo 300e Chromebook computer

Dyson støvsuger V11 Absolute Extra Pro Generation 2020

#3 Hudpleje og parfume
Vi opholder os meget hjemme om vinteren, og hvis dine hud behøver lidt ekstra kærlighed, eller du vil dufte godt, så er dette de bedste bud fra PriceRunners eksperter.

Pudderdåserne Must Have Anti Age Gaveæske

Omorovicza Christmas Set 2020 Night Time Heroes

Medik8 Smooth Body exfoliating kit

Acqua Di Parma Magnolia Nobile Gift Set

Valentino Uomo Noir Absolue eau de parfum

Kontakt gerne Katrine Barslev for at få statistik på andre kategorier eller varer.

Om PriceRunner PriceRunner er Danmarks største pris- og produktsammenligningstjeneste med 3,4 millioner produkter hos 22.500 butikker i 25 forskellige lande. Vi har godt 170 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige. Hver måned bruges vi af forbrugere, som vil sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttests og se andre brugeres anmeldelser og anbefalinger af butikker og varer. PriceRunner er en helt uafhængig virksomhed, vi ejes ikke af nogen producenter, og vi er ikke afhængige af dem, butikker eller organisationer med interesse i at sprede partisk information. Vores mål er at hjælpe forbrugerne med at finde de bedste produkter til en bedre pris. Hver måned hjælper vi forbrugere med at finde bedre og billigere produkter og samtidigt spare penge ved at bruge PriceRunners tjenester.