2023-01-18 08:59Pressemeddelelse

Hvem vinder Årets E-handler 2023?

Årets E-handler 2023Årets E-handler 2023

Danskerne udvælger landets bedste webshops, når Årets E-handler 2023 skal findes. For femte gang undersøger PriceRunner, hvem der leverer den bedste service, tager ansvar og gør det lille ekstra, som giver en kanon kundeoplevelse.

Årets E-handler starter i dag. Startskuddet går for femte år i træk til PriceRunners konkurrence om at finde Danmarks bedste webshops. Det er danskerne selv, som nominerer de webshops de synes bedst om.
Sidste år blev mere end 200 webshops nominerede, og de 60 med flest stemmer og verificerede anmeldelser gik videre til finalen. I alt findes der vindere i 20 forskellige kategorier. Finalisterne fik besøg af en mystery shopper, som vurderede dem på en lang række parametre. De endelige vindere fik overrakt prisen i hver deres kategori på restaurant Gemüse i Tivoli midt i maj måneds blomsterflor. I år afsluttes Årets E-handler den 10. maj i København.

Læs mere og stem på din favorit til at vinde Årets E-handler her.

Udover et diplom til kontoret og en aften med branchekollegerne får vinderne også gratis annoncering hos PriceRunner.
Prisen giver vinderne et boost til at komme endnu længere ud med deres butik og produkter, siger landechef hos PriceRunner, Martin Andersen.

“Igennem PriceRunners 22 år i Danmark har vi set en enorm udvikling i e-handelsbranchen. Med Årets E-handler vil vi sætte fokus på de onlinebutikker, der gør det lille ekstra for kunderne. Det er en særlig konkurrence, fordi danskerne bestemmer, hvem der går videre. Vi glæder os til at fejre de butikker, der deler samme vision som os: at danske e-handlere er superdygtige, pålidelige og hjælpsomme,” siger han.

Vinderen af hovedprisen Årets Butik 2022 var LavPrisVVS. Motivationen lød således:

"LavprisVVS tager prisen som Årets Butik 2022, fordi de har en helstøbt forretning, De har løftet et område, som før var rettet udelukkende til mænd til at være til gør-det-selv folk uanset køn, alder og erfaring. Bæredygtige indkøb er de indkøb, man bruger og er tilfredse med. Vi oplevede dygtige, professionelle medarbejdere med fokus på de rette, miljøvenlige produkter."

Digital salgschef hos LavprisVVS Sebastian Vikkelsøe-Engelbrecht siger, at prisen har haft stor betydning for stoltheden og bundlinjen i virksomheden:

Internt i vores organisation har det haft rigtig stor betydning at vinde en pris, hvor brugernes stemme har afgjort, at vi har vundet.
Udadtil giver det naturligvis både eksisterende og nye kunder en tryghed om at man gør en god handel hos LavprisVVS. Så prisen er et hædersbevis på at den prisbevidste forbruger kan føle sig tryg ved at få en rigtig god handel, når man køber ind hos LavprisVVS:

Grøn vækst præmieres
Brændstoffet til vækst ligger i den grønne omstilling. Uden en grøn strategi kan virksomheder i alle brancher få svært ved at tiltrække kunder, og rigtig mange har forstået værdien af at tage ansvar. PriceRunner ønsker at være med til at sætte den grønne dagsorden, og derfor uddeles hovedprisen Årets Grønne Butik under Årets E-handler 2023.

“Hos PriceRunner ser vi mange spændende initiativer for at skabe en sund forretning, og det inkluderer at tage fælles ansvar for den grønne omstilling. Ved at fremhæve de gode eksempler på innovative grønne tiltag vil vi inspirere andre e-handelsbutikker til at prøve nye ting af. Det er i sidste ende til gavn for alle - både kunderne, butikkerne og planeten,” siger kommunikationsansvarlig Katrine Barslev.

Læs mere om Årets E-handler.

Jonas Nørgaard fra LavprisVVS modtog prisen som Årets Butik 2022

Om PriceRunner PriceRunner er Nordens største pris- og produktsammenligningstjeneste. Vi har godt 200 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige. PriceRunner er ejet af Klarna. PriceRunners formål er at vejlede og hjælpe danskerne med at sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttests og se andre brugeres anmeldelser og anbefalinger af butikker og varer. PriceRunner er en helt uafhængig virksomhed, vi ejes ikke af nogen producenter, og vi er ikke afhængige af dem, butikker eller organisationer med interesse i at sprede partisk information. PriceRunner blev skabt for at hjælpe forbrugerne med at finde bedre og billigere produkter og samtidigt spare penge ved at bruge PriceRunners tjenester.