2022-04-08 09:09Pressemeddelelse

Finalisterne er fundet i Årets E-handler

Årets E-handler

Stemmerne er optalte, og konkurrencen Årets E-handler rykker et skridt nærmere mod afgørelsen, hvor Danmarks bedste online butikker skal findes. Her er hele listen med alle årets finalister.

Hvor findes Danmarks bedste online shoppingoplevelse? Det har danskerne stemt om i PriceRunners konkurrence Årets E-handler, hvor tusindvis af danskerne satte deres stemme på de online butikker, som de ønskede skulle vinde en af de prestigefyldte priser som årets bedste online butik.

Det er fjerde gang, PriceRunner kårer vinderne i konkurrencen, som finder de bedste e-handelsbutikker i 20 forskellige kategorier. Desuden er der en samlet vinder, der får hovedprisen Årets Butik, som findes blandt de 20 vindere.

I år introducerer PriceRunner også en ny pris til Årets grønne butik. Den gives til den butik, der bidrager løsninger på e-handelsbranchens udfordringer omkring påvirkning af klima og miljø med de bedste bæredygtige tiltag.

Konkurrencen startede i januar, og nu afsløres årets tre finalister i hver kategori. De bliver herefter bedømt af en ekstern partner inden for Mystery Shopping, som besøger hver finalist og vurderer dem ud fra en række kriterier som for eksempel kundeservice, fragt, brugervenlighed og omtanke for miljøet. Alle kriterier giver en samlet pointsum, som vurderer butikkerne ud fra den oplevelse, man får som kunde.

Alle finalister får point baseret på Mystery Shopping, antal stemmer i den første runde og antal anmeldelser på PriceRunner.

"Vi ønsker at hylde de bedste webshops og har stræbt efter at skabe en fair og afbalanceret proces, hvor kundeservice, danskernes anmeldelser og fokus på bæredygtige tiltag alle vejer tungt. Vi glæder os meget til at fejre vinderne og sammen skabe en endnu bedre e-handelsbranche i Danmark," siger kommunikationsansvarlig Katrine Barslev.

Den 5. maj kåres vinderne under en prisuddeling i Tivoli.

Vinderne skal findes inden for 20 kategorier. Her er finalisterne i Årets E-handler 2022:

Badeværelse

Friluftslageret
GoldenTime
Pro-dress

Læs mere om Årets E-handler.

Om PriceRunner PriceRunner er Danmarks største pris- og produktsammenligningstjeneste med 2,8 millioner produkter hos 9.100 butikker i 25 forskellige lande. Vi har godt 200 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige. PriceRunner er ejet af Klarna. Hver måned bruges vi af forbrugere, som vil sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttests og se andre brugeres anmeldelser og anbefalinger af butikker og varer. PriceRunner er en helt uafhængig virksomhed, vi ejes ikke af nogen producenter, og vi er ikke afhængige af dem, butikker eller organisationer med interesse i at sprede partisk information. Vores mål er at hjælpe forbrugerne med at finde de bedste produkter til en bedre pris. Hver måned hjælper vi forbrugere med at finde bedre og billigere produkter og samtidigt spare penge ved at bruge PriceRunners tjenester.