2022-05-06 07:00Pressemeddelelse

PriceRunner kårer Danmarks bedste webshops

Årets e-handler 2022Årets e-handler 2022

Vinderne er fundet i Årets E-handler, og listen tæller blandt andet nogle af Danmarks største webshops, men også mindre nichebutikker. PriceRunner sætter øget fokus på bæredygtig shopping i konkurrencen, og prisen til Årets Grønne Butik blev uddelt for første gang.

Hvor findes Danmarks bedste online shoppingoplevelse? Det giver PriceRunner et bud på med konkurrencen Årets E-handler, hvor vinderne nu er blevet fundet.

Det er fjerde gang, PriceRunner kårer vinderne i konkurrencen, som udnævner de bedste e-handelsbutikker i 20 forskellige kategorier. Desuden er der en samlet vinder, der får hovedprisen Årets Butik, som findes blandt de 20 vindere.

Konkurrencen startede i januar, hvor danskerne stemte på deres favoritbutikker. Et rekordstort antal danskerne lagde deres stemme på netop den butik, de syntes var værdig som vinder.
Finalisterne blev herefter bedømt af en ekstern partner inden for Mystery Shopping, som besøgte hver finalist og vurderede dem ud fra en række kriterier som for eksempel kundeservice, fragt, brugervenlighed og omtanke for miljøet. Alle kriterier gav en samlet pointsum, som vurderede butikkerne ud fra den oplevelse, man får som kunde.

Alle finalister fik point baseret på Mystery Shopping, antal stemmer i den første runde og antal anmeldelser på PriceRunner. Nu kan PriceRunner afsløre årets vindere.

Årets prestigefyldte hovedpris, som gives til den bedste af alle 9.100 butikker hos PriceRunner, blev uddelt til LavprisVVS

Jonas Nørgaard fra LavprisVVS modtog prisen som Årets Butik 2022

Motivationen lød således:

LavprisVVS tager prisen som Årets Butik 2022, fordi de fik toppoint i Mystery Shopping og har en helstøbt forretning, De har løftet et område, som før var rettet udelukkende til mænd til at være til gør-det-selv folk uanset køn, alder og erfaring. Bæredygtige indkøb er de indkøb, man bruger og er tilfredse med. Vi oplevede dygtige, professionelle medarbejdere med fokus på de rette, miljømæssige produkter.

Digital salgschef hos LavprisVVS, Sebastian Vikkelsøe-Engelbrecht er glad og stolt over prisen som Årets Butik.

“At vinde hovedprisen i Årets E-handler er et kæmpe hædersbevis fra den jury, der betyder allermest for os - kunderne. PriceRunner giver os mulighed for at vise vores sortiment til brugere, der måske ikke havde tænkt på os i begyndelsen af kunderejsen, men som finder vores samlede købsoplevelse attraktiv - mikset af faglighed, service og naturligvis en god pris. Prisen er for os i LavprisVVS en god belønning for teamets hårde arbejde og en kærkommen tillidserklæring fra vores mange kunder, som vi er meget stolte af,” siger han.

Prisuddelingen for Årets E-handler blev afholdt i Tivoli, hvor vinderne fik diplom og motivation for deres sejr. Årets E-handler er en fejring af Danmarks dygtigste e-handlere og det arbejde de lægger i deres butikker hver eneste dag. Det er også en måde for PriceRunner at sige tak for et godt samarbejde.

“Igennem PriceRunners 22 år har vi set en enorm udvikling af spændende initiativer for at skabe en sund forretning og en god kundeoplevelse. Med Årets E-handler vil vi sætte fokus på de onlinebutikker, der gør det lille ekstra for kunderne. Ved at fremhæve de gode eksempler vil vi inspirere andre til at prøve nye tiltag. Det er i sidste ende til gavn for alle - både kunderne, butikkerne og PriceRunner,” siger kommunikationsansvarlig Katrine Barslev.

Større fokus på grønne tiltag
I år introducerer PriceRunner også en ny pris til Årets grønne butik. Den gives til en butik, der bidrager løsninger på e-handelsbranchens udfordringer omkring påvirkning af klima og miljø med stærke, bæredygtige tiltag.

Vinderen blev Proshop, som med et stort fokus på holdbarhed og effektivitet har skåret gevaldigt ned for udledning af fossile brændstoffer og introduceret nye, langsigtede tiltag og innovative tekniske løsninger, samtidigt med at det giver mening for deres forretning.

Motivationen for Proshop som vinder af Årets Grønne Pris lød:

Proshops geniale pakkerobot gør op med e-handelsbranchens store problem med transport af luft. En 100% unik papkasse sparer CO2 og er en hjælpende hånd til klimaet. Desuden kører Proshop med de højeste energimærkninger, solcelleanlæg og ladestandere til elbiler. Det er både sund fornuft og et vigtigt ansvar at tage som en af branchens tunge spillere.

Alle vinderne af Årets E-handler 2022

Kategori: Badeværelse
Vinder: LavprisVVS
Motivation: LavprisVVS griber danskerne der, hvor mange vakler - når man har købt et hus og skal i gang med at installere og renovere. Mange vil selv, men har brug for hjælp. Der træder LavprisVVS til og vejleder med kyndige guides, personlig rådgivning og ikke mindst hurtig levering.

Kategori: Bolig & Indretning
Vinder: Royal Design
Motivation: RoyalDesign er stærke inden for bolig og indretning, fordi de tilbyder en helstøbt oplevelse. De har et bredt udvalg af varer og priser, en passende mængde informationer til kunden efter bestilt ordre og en yderst venlig og hjælpsom kundeservice, der har en god viden om miljørigtige produkter.

Kategori: Bøger
Vinder: Gucca
Motivation: Gucca har udviklet sig fra salg af dvd-film til et helstøbt varehus. De vinder, fordi de har vidende og nærværende kundeservice og en hjemmeside, som inspirerer til gode læseoplevelser. Kunderne kvitterer med fremragende anmeldelser.

Kategori: Børn & Familie
Vinder: Pinkorblue
Motivation: Pinkorblue vinder, fordi de tilbyder en tryg og let tilgængelig oplevelse for børnefamilier, De har etableret sig som eksperter inden for børnefamiliens vigtige indkøb og vejleder kyndigt og professionelt igennem købsprocessen. Med et større fokus på bæredygtige produkter tror vi, at Pinkorblue har potentiale til at nå endnu flere målgrupper.

Kategori: Computer & Software
Vinder: ComputerSalg
Motivation: Med et imponerende udvalg af varer har ComputerSalg godt fat i danskerne. De vinder, fordi et besøg i deres univers kombinerer den gode købsoplevelse med et nemt check-out flow og hurtig levering.

Kategori: Foto & Video
Vinder: Kamerahuset
Motivation: Kamerahuset lykkes med dygtig og vidende kundeservice, udvalgte produkter og at kombinere offline og online handel. De har skabt et stærkt og troværdigt brand med høj integritet og erfaring.

Kategori: Fritid
Vinder: Friluftslageret
Motivation: Friluftslageret formår både at udvide og give kunderne den bedste oplevelse, så de kommer tilbage igen og igen. De udvider og får positive tilbagemeldinger fra både kunder og Mystery Shopping. Deres produkter taler ind i den bæredygtige agenda, og kundeservice vejleder kyndigt og engageret.

Kategori: Gaming
Vinder: Elgiganten
Motivation: Gaming og Esport fylder mere og mere hos Elgiganten, og de lykkes med det. Elgiganten har samtidig excelleret med deres populære kundeklub. De arbejder aktivt med bæredygtighed, forbedrer levetiden på produkter og hjælper kunderne af med elektronikskrot. En ægte markedsleder!

Kategori: Have & Udemiljø
Vinder: Homeshop
Motivation: Homeshop forstår deres kunder og møder dem på mange platforme med engagerede og vidende medarbejdere. De kender deres målgruppe til fingerspidserne og har opbygget et humoristisk, men samtidig professionelt univers.

Kategori: Helse
Vinder: Helsebixen
Motivation: Danmarks største sortiment og dedikerede kundeservice medarbejdere gør Helsebixen til årets vinder. Det er nemt at danne sig et overblik og finde de rigtige produkter, og der er fokus på miljømærkninger og et CO2-neutralt website.

Kategori: Hobby
Vinder: Coolshop
Motivation: Coolshop formår at forny sig, optimere og tilføje nye kategorier, der komplimenterer deres forretning og tiltrækker nye målgrupper. Som en af de store spillere på markedet håber vi at se flere miljøvenlige tiltag fra deres side i fremtiden.

Kategori: Hvidevarer
Vinder: Whiteaway
Motivation: Whiteaway vinder på deres hurtige levering, generøse telefontider og gode service. Kundeservice holder et højt niveau med vejledning om nye energimærkninger og reduceret energiforbrug. En stor hjælp ved danskernes næste køb af hvidevarer.

Kategori: Køkken
Vinder: KitchenOne
Motivation: KitchenOne har formået at skabe en shop der er lækker, hurtig og inspirerende. Flotte billeder og godt content gør besøget til en sanselig oplevelse. De vinder, fordi de gør alt for at give kunden en god købsoplevelse.

Kategori: Legetøj
Vinder: Bilka
Motivation: Bilka har for alvor slået sit navn fast på det digitale område. De skaber en personlig og relevant indkøbsoplevelse, hvor kategorier som Legetøj virkelig hitter. En overskuelig og indbydende hjemmeside og hurtig levering gør Bilka til en vinder.

Kategori: Lyd & Billede
Vinder: Power
Motivation: Power har fart på og gør ikke noget halvt. Deres store stemmetal og anmeldelser vidner om, at de har dedikerede samt tilfredse kunder. Power har succes med nye online salgstiltag som f.eks. liveshopping. Vi glæder os til at se, hvad de finder på i fremtiden.

Kategori: Renovering & Byggeri
Vinder: 10-4
Motivation: 10-4 har grebet mulighederne igennem de seneste to år, hvor mange danskere har kastet sig over renovering og vedligehold af bolig. Dygtige medarbejdere i kundeservice hjælper hurtigt og kompetent videre, hvis man har spørgsmål.

Kategori: Skønhed
Vinder: Nicehair
Motivation: Nicehair er kendt for sine dygtige og imødekommende medarbejdere, og med et stort inspirationsunivers tager de kunden ved hånden og fører sikkert frem til det rigtige køb.

Kategori: Sport
Vinder: Sport24
Motivation: Sport24 er det naturlige udgangspunkt, når der skal handles sport til hele familien. Med et stort inspirationsunivers guider de danskerne til nye og kendte sportsgrene med blog og videoguides. En god oplevelse lige fra første klik til pakken blev modtaget.

Kategori: Telefoni
Vinder: Proshop
Motivation: Proshop er i en klasse for sig med lynhurtig opdatering af de nyeste produktfeatures og en eminent forståelse for målgruppen. De hæver barren med konstante lagerudvidelser og forbedringer, og de har sat en ny standard for den gode kundeoplevelse i et yderst konkurrencepræget marked.

Kategori: Tøj & Tilbehør
Vinder: GoldenTime
Motivation: Det kræver noget særligt at slå igennem i en niche, og GoldenTime har skabt et univers med høj faglighed og viden om de enkelte produkter. Hjælpsom og professionel kundeservice hjælper kunden videre og giver gode bud på anbefalinger.

PriceRunners Country Manager Martin Andersen og kommunikationsansvarlig Katrine Barslev bød velkommen og uddelte de 22 priser.

Om PriceRunner PriceRunner er Danmarks største pris- og produktsammenligningstjeneste med 2,8 millioner produkter hos 9.100 butikker i 25 forskellige lande. Vi har godt 200 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige. PriceRunner er ejet af Klarna. Hver måned bruges vi af forbrugere, som vil sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttests og se andre brugeres anmeldelser og anbefalinger af butikker og varer. PriceRunner er en helt uafhængig virksomhed, vi ejes ikke af nogen producenter, og vi er ikke afhængige af dem, butikker eller organisationer med interesse i at sprede partisk information. Vores mål er at hjælpe forbrugerne med at finde de bedste produkter til en bedre pris. Hver måned hjælper vi forbrugere med at finde bedre og billigere produkter og samtidigt spare penge ved at bruge PriceRunners tjenester.