2022-12-19 07:00Pressemeddelelse

PriceRunner undersøger: Her er årets julegaver

Årets julegaver 2022

Julehandlen topper i disse dage, og her er årets mest største hits, den mest populære tech og årets største overraskelse. PriceRunner afslører også, hvornår det er sidste chance for at bestille julegaverne hjem i tide.

Der er noget i luften, og juleaften nærmer sig i raskt trav. Lige nu topper julehandlen, når tusindvis af danskere skal handle de sidste (eller første..) gaver hjem i tide til lysfesten den 24. december.

PriceRunner har kigget nærmere på, hvad der ligger under grantræet i år. Det absolut mest populære indkøb i julemåneden har været legetøj. Der er blevet klikket på legetøj næsten dobbelt så mange gange som den næstmest populære kategori Tøj.
Ting til hjemmet som køkkentilbehør, belysning og brugskunst er også et sikkert hit, hvis man er sent ude.

Den mest populære tech
Igen i år er det elektroniske livshjælpere og gadgets, som dominerer listerne, og mange kan forvente sig at finde de længe ventede høretelefoner, spillekonsoller eller tablets under træet ,fortæller PriceRunners forbrugeranalytiker Katrine Barslev.

"Apple har som altid godt fat i danskerne, og selvom deres produkter har konkurrence af mange andre aktører, ligger Apple-produkterne helt i top, når det gælder søgninger og kliks. Det absolut mest populære produkt på tværs af alle kategorier og tusindvis af varer hos PriceRunner er Apple AirPods (2nd generation) 2022," siger hun.

En lille overraskelse er, at Nintendo Switch her i december har været mere populær end den ellers ukronede konge af spillekonsoller, Sony PlayStation 5. Måske er mange blevet trætte af at stå i kø?

Årets største overraskelse
Normalt får Apples nye lanceringer dankortene til at suse op af lommerne, men ikke i år. Apple iPhone 14 ligger langt nede på listen over den mest populære elektronik. Den eneste 2022-nyhed fra Apple, der for alvor har vakt danskernes interesse, er AirPods Pro (2nd Generation).

I stedet ønsker mange danskere sig iPhone 13, som kom ud i 2021. Den ældre model er meget populær og en prisvenligere version, som lige nu kan fås til 6199 kroner. Et mere økonomisk valg i en jul, hvor pengene ikke sidder helt så løst som sædvanligt. iPhone 13 er stærkt efterfulgt i popularitet af iPhone 11, Nintendo Switch og Sony PlayStation.

Sidste chance for juleposten
PriceRunner har gode nyheder til de mange danskere, som vil vide, hvornår man senest kan bestille online. Hovedparten af danske e-handlere siger, at det er muligt at bestille i ugen op til jul. PriceRunner har spurgt landets e-handlere, og de fleste siger, at man skal bestille senest tirsdag den 20. December, hvis man vil være sikker på at få sine pakker inden jul. Flere e-handlere er ekstra generøse op til jul og lover at pakken bliver sendt afsted i tide, selv hvis der bestilles den 21. eller 22. december.

Hele listen kan ses her.

Om PriceRunner PriceRunner er Nordens største pris- og produktsammenligningstjeneste. Vi har godt 200 medarbejdere i Danmark, Norge og Sverige. PriceRunner er ejet af Klarna. PriceRunners formål er at vejlede og hjælpe danskerne med at sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttests og se andre brugeres anmeldelser og anbefalinger af butikker og varer. PriceRunner er en helt uafhængig virksomhed, vi ejes ikke af nogen producenter, og vi er ikke afhængige af dem, butikker eller organisationer med interesse i at sprede partisk information. PriceRunner blev skabt for at hjælpe forbrugerne med at finde bedre og billigere produkter og samtidigt spare penge ved at bruge PriceRunners tjenester.