2020-02-28 09:12Pressemeddelelse

Virus bekymring sender mundbind til tops

Stor efterspørgsel på mundbindStor efterspørgsel på mundbind

Bekymringen for at blive smittet med Corona CoVid 19 virus sætter sit tydelige spor på online handlen i Danmark lige nu.

På få dage er søgningerne efter mundbind eksploderet. Et stigende antal butikker melder udsolgt af masker, der normalt bruges af håndværkere og sundhedspersonale, men som nu tilsyneladende hamstres af Corona virus bekymrede danskere.

På den aktuelle Top 20 liste over de mest populære produkter er 5 produkter mundbind.

Interessen for at søge og købe mundbind på nettet blev for alvor intensiveret efter det mandag kom frem, at Corona smitten var kommet til Norditalien og senest torsdag da den første dansker blev smittet med CoVid 19 virus.

Sådan ser Top 20 listen ud fredag 28. februar

1. 3M 9332 FFP3 Face Mask
  2. Apple AirPods with Charging Case
  3. Apple AirPods Pro
  4. Apple iPhone XS 64GB
  5. Kreator Dust Mask KRTS1003V FFP3 2-pack
  6. Airplus Dust Mask FFP3 10-pack
  7. 3M 9332 FFP3 Face Mask 10-pack
  8. Apple iPhone 11 64GB
  9. Derma Hand Sanitiser Gel 100ml
  10. Apple iPhone 8 64GB
  11. Xiaomi Roborock S5
  12. BLS Zero 31 FFP3 R D Filter Mask 5-pack
  13. Apple iPad 10.2" 32GB (7th Generation)
  14. Braun ThermoScan 7 IRT6520
  15. Samsung Galaxy S10e 128GB
  16. Dax Alcogel 85 600ml
  17. Google Chromecast 3
  18. Apple iPhone 11 128GB
  19. Sony PlayStation 5
  20. Otto Schachner Dust Mask 420700 FFP2-V NO D 12-pack

”Vi ser tydeligt, at danskerne er bekymrede for Corona CoVid 19 smitten, og at de vil have fat i mundbeskyttelse og hånddesinfektionsmidler. Det er yderst sjældent vi ser et bestemt produkt, der så hurtigt ryger til tops. Her fredag morgen ser vi samtidigt en meget stor interesse for at få fat i håndsprit og hånddesinfektion, ” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

PriceRunner har udarbejdet en guide til hvordan du undgår at blive smittet med vinterens sygdomme, der nu også omfatter Corona virus.

I dag er god håndhygiejne et grundlæggende redskab til at forebygge smitte og spredning af virus.

Sundhedsstyrelsen har flere tips til god håndhygiejne, så man kan undgå smitte og forebygge influenza. Det handler om god håndhygiejne og hyppig, korrekt håndvask:

• Vask hænderne ofte og grundigt med vand og sæbe
  • Brug håndsprit
  • Hold afstand når nogen hoster eller nyser

Læs vores guide til at undgå smitte https://www.pricerunner.dk/guide/handhygiejne-sabe-handsprit

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,7 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 7.600 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 130 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.