2021-02-12 09:29Pressemeddelelse

Vinterprodukter rives væk i butikkerne

Bobslæder hitter igen 2021

Efter mange år gemt godt væk i bagerste lagerlokale er bobslæden og kælken på meget kort tid blevet de mest eftertragtede produkter i onlinebutikkerne.

Vinteren har skudt salget i vejret i alle de butikker, der sælger slæder og kælke. I løbet af de første 12 dage af februar i år ligger efterspørgslen på vinterlegetøj som slæder næsten 2,5 gange højere end på legetøj i den samme periode sidste år.

Salg af slæder eksploderet 2021

(Data fra PriceRunner, der viser hvor mange forbrugere, der efter at have fundet den slæde eller kælk de ledte efter, klikkede videre ud til butikken for at købe. Tal fra 2020 er sat til index 100)

En vinter med sne og is for første gang i mange år har tømt lagrene af slæder og kælke i danske butikker på kort tid. Vores data viser nærmest eksplosiv efterspørgsel på bobslæder, og der er kun få butikker tilbage, der har dem på lager, siger Martin Andersen fra PriceRunner.

PriceRunner er Danmarks største sammenligningstjeneste med priser på 1,8 millioner produkter fra 9.000 butikker.

De mest populære slæder
  1. Dantoy Bobsledge med bremser
  2. Dantoy Bio Bob Sledge uden bremser
  3. STIGA Sports Babysled Cruiser
  4. Rolly Toys Snow Max
  5. Dantoy Bob Valant
  6. STIGA Sports Sledge Pacer
  7. Rolly Toys Snow Cruiser
  8. STIGA Sports Snowracer Classic
  9. Plastkon Steerable sledge Stratos
  10. STIGA Sports Snowracer SX ProBody
Skøjter boomer nu

Der er også kommet gang i salget af skøjter efter flere år, hvor der ikke er langet mange skøjter over disken i butikkerne.

Efterspørgsel på skøjter stiger 2021

Normalt er det kun på de kunstige skøjtebaner danskerne kan stå på skøjter, men inden længe er isen tyk nok til at stå på skøjter, og det har i de seneste dage fået efterspørgslen til at skøjte i vejret med raketfart.

Vintervejret har også fået gang i onlinesalget af varmt vintertøj til børnene. Det er især flyverdragter, hvor efterspørgslen er steget med knapt 50 % på få dage.

Fraværet af vinter og nedlukning i længere tid havde sat efterspørgslen på varmt vintertøj og fodtøj på vågeblus, men den kolde februar har tøet salget op, og der er for alvor ved at komme gang i salget af varmt tøj, siger Martin Andersen.

Salg af træbriketter og brænde femdoblet

Vi skal også have varmen indendørs, og det har fået online salget af træbriketter og brænde til at femdoble på meget kort tid, viser en sammenligning af efterspørgslen i februar 2021 med februar 2020, hvor vejret var lidt lunere og de store byggemarkeder var åbne.

Træbriketter har oplevet den største stigning - salget er syvdoblet i forhold til februar 2020, viser en aktuel opgørelse fra PriceRunner.

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,8 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 9.000 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de tre lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 150 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.