2020-02-10 07:00Pressemeddelelse

Undgå prischok til fastelavn

Fastelavnskostumer på PriceRunnerFastelavnskostumer på PriceRunner

Kattedrengen eller Elsa?

Udvalget af fastelavnskostumer, der kan købes på nettet eller i den lokale legetøjsbutik, er kæmpestort. Det samme er prisforskellene, og der er i gennemsnit hele 42 % at spare ved at lave en prissammenligning og derefter købe fastelavnskostumet til billigste pris.

Det viser en aktuel prissammenligning af de 20 mest populære udklædningskostumer til børn, som Danmarks største prissammenligningstjeneste PriceRunner har foretaget her lige op til fastelavn.

Forældre risikerer at betale al for meget, når de køber fastelavnskostume til børnene. Det er næsten dobbelt op på prisen, hvis du køber kostumet i den dyreste butik fremfor den billigste butik. Der er meget at spare her for børnefamilier, siger Martin Andersen, direktør og prisekspert hos PriceRunner.

Sådan undgår du prischok

Topvalget blandt kostumer lige nu er Kattedrengen fra Pyjamasheltene, og her koster kostumet 279 kroner i dyreste butik, mens det kun koster 149 kroner i den billigste butik.

Det giver en prisforskel på 130 kroner (87%) og hvis du køber kostumet i billigste butik fremfor den dyreste, er der 47% at spare.

Spar penge på fastelavnskostume

Der er mange penge at spare, og derfor er mit bedste råd til alle børnefamilier at sammenligne priser på fastelavnskostumet inden de laver det endelige køb. Så er der lidt flere penge til overs i hverdagen, siger Martin Andersen.

Dinosaur kostume trender

Inspirationen til årets kostumer kommer fra de mange figurer som børnene møder på tv og film. Især Disney filmen Frost og Frost 2 sætter sit præg på valg af kostumer til børn, hvor figuren Elsa er ekstremt populær.

Vi kan se i vores data, at et noget iøjnefaldende kostumer trender meget lige nu og stiger meget i popularitet. Det er et oppusteligt T-Rex kostume, som tegner til at blive et af de store udklædningshit når der skal slås katten af tønden, forklarer Martin Andersen.

De dyre kostumer

Der kan sammenlignes kostumer og priser i mere end 150 butikker på PriceRunner. Der findes tusindvis af kostumer i alle prisklasser. Dyreste kostume er fra Star Wars universet, hvor et Stormtrooper kostume til børn kan købes for 7.495 kroner.

Top 20 mest populære kostumer

18. Spiderman
  19. Teletubbies
  20.  Chinchilla

Se mere om de mest populære fastelavns kostumer her

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,7 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 7.400 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 130 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.