2021-06-07 10:12Pressemeddelelse

Tid til motion? Så find plæneklipperen frem

Plæneklipper 2021

Antallet af søgninger på PriceRunner viser, at mange danskere lige nu er på udkig efter en ny plæneklipper. Måske er det sommeren, der lokker. Men det kan også være udsigten til nem motion. Uanset årsagen guider PriceRunner dig til de mest populære plæneklippere lige nu.

Solen har lagt vejen forbi Danmark, kalenderen står på sommer og danske haveejere ser frem mod en forhåbentlig lang og solrig sæson med havearbejde. Og det kan de gøre med god samvittighed, for international forskning viser, at havearbejde er sundt. Det nedbringer symptomer på depression og angst - og så taber man sig også.

Det er jo herligt at vide, når man alligevel skal slå plænen – og faktisk er netop græsslåning en af de bedste aktiviteter. Således forbrænder 20 minutters plæneklipning mellem 90 og 130 kalorier, alt efter om det er en selvkørende plæneklipper eller en plæneklipper, man selv skubber.  Måske er det derfor, at en analyse fra PriceRunner viser, at antallet af søgninger på plæneklippere er stigende.

Nedlukningen sidste år betød, at vi opholdt os meget mere i vore haver, og derfor blev mere opmærksomme på at holde dem pæne. Det førte til et kraftigt øget salg af plæneklippere, og den tendens ser ud til at holde ved, forklarer Martin Andersen, Direktør hos PriceRunner.

For godt nok er der et fald på næsten 40 procent i antallet af søgninger på plæneklippere i april i år sammenlignet med april 2020. Men ser man på den lange bane, så er der en klar tendens til, at danskerne er på udkig efter plæneklippere.

Martin Andersen, Direktør hos PriceRunner

2020 var et rekordår på mange områder, der har med hjemmet at gøre. Men ser sammenligner man med 2019, så er antallet af søgninger faktisk øget med hele 64 procent. Det er en meget kraftig stigning, som vidner om en stor interesse for plæneklippere hos forbrugerne, siger Martin Andersen.

Men hvilke plæneklippere er egentlig mest populære hos de danske haveejere. Det afslører søgningerne hos PriceRunner:

PriceRunners Top-Ti over de mest populære plæneklippere
  1. Bosch AdvancedRotak 36-950 Batteridrevet plæneklipper
  8. Alpina AT3 98 A med klippedæk
  9. Husqvarna R 214C med klippedæk
  10. Stiga Tornado 2098 Uden klippedæk
Find din perfekte plæneklipper i vores 2021 test her.

PriceRunner er Danmarks største sammenligningstjeneste med mere end 2,2 millioner produkter i 8.700 butikker i 30 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 9 millioner besøg om måneden på www.pricerunner.dk, hvor brugerne gratis kan sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle test og brugeranmeldelser af produkter og butikker PriceRunner er en uafhængig tjeneste. Vi er ikke ejet af producenter og er ikke afhængige af dem, butikker eller andre med interesse i at videregive partisk information. Det er vores mission at hjælpe forbrugerne med at finde det rette produkt til den bedste pris. Hver måned hjælper vi millioner af forbrugere med at finde de rette produkter og samtidigt spare penge ved at anvende PriceRunners tjenester. Virksomheden har 150 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.