2020-04-06 09:28Pressemeddelelse

Spar tusindvis af kroner på forårsprojekterne

Aktuel prisanalyse: Spar tusinder i påsken – kæmpe prisforskelle på alt til hus og have

Forår og påske betyder, at vi igen rykker udendørs – og dermed også løber stormløb mod de butikker, der sælger alt lige fra plæneklippere, grill, havemøbler og håndværktøj.

Priserne på alt fra trampoliner og plæneklippere til byggematerialer, boremaskiner og maling svinger nemlig helt voldsomt. Det gør de, selv om der er tale om fuldstændigt identiske varer. Det viser en analyse, som PriceRunner har lavet.

PriceRunner er Danmarks største pris- og produktsammenligningstjeneste med priser fra mere end 8.000 butikker.

Vores prisanalyse afslører, at der er tusinder af kroner at spare på dine indkøb til huset og haven. Prisforskellene på de mest populære produkter, som vi har brug for til huset og haven er vildt store, siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner

Eksempler på store prisforskelle

På en af de mest populære højtryksrensere fra Nilfisk kan du spare 2.558 kroner ved at købe i billigste butik fremfor den dyreste.

En ny Weber-grill – ja her kan du spare 3.200 kroner på ved at købe den i billigste butik, og på en af de allermest populære batteridrevne plæneklippere – en Bosch Rotak – 1.814 kroner at spare.

Er det i stedet en robotplæneklipper du er på jagt efter kan du spare 3.500 kroner på en Robomow.

Eksemplerne er kun et lille udsnit af mange eksempler på identiske produkter, hvor der er stor forskel i prisen. I PriceRunners analyse har vi set nærmere på 750 populære varer på tværs af 15 produktkategorier, hvor vi traditionelt altid køber produkter i når foråret melder sin ankomst.

Gennemsnitligt er der 37 procent at spare, hvis man køber i den billigste butik.

Det er helt vildt så store prisforskelle, der er på identiske produkter, og hvis man gør man sig den ulejlighed at lave en prissammenligning, kan man altså spare mange tusinde kroner på forårsklargøringen af haven og huset, siger Martin Andersen.

Spar i gennemsnit på hus og have

PriceRunner opfordrer danskerne til at huske at prissammenligne inden de køber ind af nye produkter til huset og haven her op til påske.

Du kan som forbruger hurtigt blive ekspert på hvad for eksempel en trampolin koster og på få minutter spare mange penge. Det er ret enkelt at finde det billigste sted og spare mange penge, siger Martin Andersen.

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,7 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 8.000 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 130 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.