2019-12-12 13:01Pressemeddelelse

Sidste frist for julegavekøb

Sidste frist for bestilling 2019Sidste frist for bestilling 2019

Sidste frist for julegavekøb online nærmer sig

Nedtællingen til juleaften er i gang. Det store spørgsmål er om du har købt gaver endnu eller du tilhører den del af befolkningen som venter til allersidste øjeblik.

Men hvornår er sidste chance for at købe online hvis du vil være sikker på at modtage gaven inden juleaften?

PriceRunner har bedt de danske onlinebutikker om at oplyse, hvornår det er sidste frist for at købe gaver, hvis du skal være sikker på at få dem leveret i tide inden juleaften.

Fredag 20. december er den store deadline i onlinejulehandlen. Det er den dag de fleste butikker har sidste frist, hvis du vil være sikker på at have gaven inden juleaften, siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.

Weekend fremrykker frist

Juleaften falder på en tirsdag, og derfor ligger weekenden i vejen for at butikkerne kan have en senere frist for bestilling, hvis du vil have leveret pakken.

En gennemgang af butikkernes deadline for bestilling viser at 22 % af butikkerne har sidste frist torsdag 19. december, mens 43% af butikkerne har sidste frist 20. december.

Her er bestillingsfristerne i nogle af de store onlinebutikker:

Bilka                20/12

Føtex              19/12

Elgiganten      20/12

BR legetøj       19/12

Coolshop        20/12

Homeshop     19/12

Proshop          22/12

Matas              21/12

Hvis du vil være helt sikker på at du modtager julegaver du har købt online i tide, vil det være vores anbefaling at købe allerede nu. Der er stort pres på leveringen de sidste dage op til jul, og det vil være dumt at stå uden gave juleaften, fordi du ventede for længe med at bestille, siger Martin Andersen.

Liste med sidste frist

Du kan nemt se butikkens bestillingsfrist, når du laver en prissammenligning på www.pricerunner.dk

Pakke ikon angiver sidste frist for bestilling

Et lille pakkeikon med dato angiver butikkens sidste frist for bestilling.

Her kan du finde den samlede oversigt over butikkernes bestillingsfrister https://www.pricerunner.dk/bo/sidste-frist-for-bestillling-af-julegaver-2019

Emner: Jul

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,1 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 7.400 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 130 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.