2019-12-18 14:15Pressemeddelelse

Det får danskerne i julegave 2019

Årets julegave 2019Årets julegave 2019

Afsløring

PriceRunner kan nu afsløre de store gavehit julen 2019.

Den mest populære julegave i 2019 er på en meget suveræn førsteplads Apple Airpods - både i den nye og forbedrede PRO version og den mere almindelige 2019 version.

Den fylder ikke meget som gave, men den kommer til at ligge under utroligt mange juletræer i de danske hjem. Selvom det er en dyr gave, er der ingen tvivl om at de små trådløse høretelefoner har stået øverst på mange ønskesedler hos især unge og yngre voksne. Og at mange får dette ønske opfyldt juleaften.

Det viser PriceRunners årlige analyse af hvad der kommer til at ligge under juletræet i år.

Det store spørgsmål er nu om Airpods bliver årets julegave.

Se hele listen her

Her er årets julegave 2019

Den mest oplagte kandidat var på forhånd udnævnt som årets største julegaveønske hos danskerne - nemlig en bog. Og her har Nicklas Bendtner og forfatteren Rune Skyum-Nielsen lavet et pletskud.

Årets julegave 2019 er nemlig Nicklas Bendtner - Begge sider - selvbiografien om Danmarks mest omtalte fodboldspiller gennem tiderne. Bogen topper alle bestsellerlisterne - også her på PriceRunner.

Selvom Bendtner bogen ikke klemmer sig ind på Top 20 listen er bogen det produkt, der stikker mest ud i de store mængder af søgedata, som vi har gennemgået.

Her er Top 20 mest populære julegaver 2019

1. Apple AirPods with Charging Case (2019)
  2. Apple AirPods Pro
  3. Google Chromecast 3
  4. FIFA 20
  5. Sony WH-1000XM3
  6. Garmin Vivofit Jr
  7. Sony DualShock 4 V2 - Sort (PlayStation 4)
  8. Garmin Vivoactive 3
  9. Fujifilm Instax Mini 9
  10. Sony Playstation 4 Slim 500GB - Black Edition
  11. Apple Watch Series 3 38mm Aluminum Case with Sport Band
  12. Saphe One Trafikalarm
  13. Bang & Olufsen BeoPlay H9i
  14. Apple TV 32GB (4th Gen)
  15. Nintendo Switch - Grey
  16. Ravensburger GraviTrax Starter Set
  17. Garmin Vivofit 4
  18. Samsung Galaxy Watch Active 2 40mm Bluetooth Aluminium
  19. Call of Duty: Modern Warfare
  20. Garmin Vivofit 2 Jr

Airpods, spil til PlayStation og aktivitetsmålere er blandt de mest populære julegaver i år, siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner. Bøger kommer til at fylde meget under juletræet i år. Både den klassiske papirbog og som lydbog via download. Sådan er det også med Bendtners selvbiografi der kommer til at underholde mange i juledagene.

Tøj og gavekort er traditionelt gaver, der i stort tal ender under juletræet 24. december. Sådan bliver det også i år, og baggrunden for at hverken tøj eller gavekort er endt på top 20 listen er at der findes så mange forskellige typer af tøj og gavekort.

Vi har bidt mærke i at der i år har været en ekstraordinær søgning efter de såkaldte wearables. Det er aktivitetsarmbånd og ure, der kan måle hvor aktive vi er. Garmins Vivofit junior, der er beregnet til børn er igen et stort julehit. Noget kunne tyde på en fornyet interesse i at holde øje med hvor aktive børnene er i dagligdagen, siger Martin Andersen.

Legetøj topper

Det kan ikke komme som en overraskelse, at legetøj er den mest populære og søgte produktkategori i december.

1. Legetøj
  2. Køkkenudstyr
  3. Høretelefoner
  4. Sko
  5. Wearables
  6. Brugskunst
  7. Bøger
  8. Højttalere
  9. Parfumer
  10. Lamper

Gennem hele december har der været ekstraordinær stor søgning på legetøj på PriceRunner for at finde de bedste priser. Vi har lagt mærke til at der har været et par produkter, hvor interessen har været stærkt stigende gennem de seneste par uger, og det tyder på at de bliver gavehit juleaften, siger Martin Andersen.

Her er de 10 mest populære legetøjs julegaver:

1. Ravensburger GraviTrax Starter Set
  2. Smart Sketcher Projector
  3. Spin Master Cool Maker Go Glam Nail Stamper
  4. Hasbro Furreal Cubby The Curious Bear
  5. Lego Technic Fjernbetjent Stunt Racerbil
  6. Bobles Krokodille 18cm
  7. Lego Boost Kreativ Værktøjskasse
  8. Schleich - Stor hestestald med hus og stald
  9. Lego City Passagertog
  10. Zuru Pets Alive Boppi the Booty Shakin Llama

To produkter har haft stor opmærksomhed i december, og det er Cubby – The Curious Bear samt The Booty shaking Llama.

Her er de 5 mest populære wearables:

1. Garmin Vivofit Jr
  2. Garmin Vivoactive 3
  3. Apple Watch Series 3 38mm Aluminum Case with Sport Band
  4. Garmin Vivofit 4
  5. Samsung Galaxy Watch Active 2 40mm Bluetooth Aluminium

Julegavelisten er blevet til på baggrund af de søgninger og videre færd ud til onlinebutikkerne, som brugerne af Danmarks største pris- og forbrugertjeneste PriceRunner har foretaget i perioden 1.12 til 16.12 2019.

Emner: Jul

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,1 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 7.400 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 130 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.