2020-01-22 09:33Pressemeddelelse

Årets E-handler 2020 skal kåres

Årets E-handler 2020Årets E-handler 2020

PriceRunner og E-handel.dk går sammen om prisuddeling

Hvilken online butik i Danmark er den bedste?

PriceRunner er gået sammen med online nyhedssitet www.E-handel.dk om at arrangere Årets E-handler 2020.

Prisen som Årets E-handler er ikke et spørgsmål om hvor mange penge butikken omsætter og tjener, men om de samlet leverer et godt produkt til kunderne. Hvem leverer en super service og en god købsoplevelse til kunderne? Vi vil gerne anerkende de butikker, der gør det godt, siger Martin Andersen, Head of Merchants hos PriceRunner.

Det er PriceRunners ambition med Årets E-handler at skabe en prisuddeling, der er med til at gøre butikkerne bedre gennem en større synlighed og anerkendelse.

Vi vil med Årets E-handler og Årets butik være med til at løfte niveauet i dansk e-handel, siger Martin Andersen.

PriceRunner er Danmarks største prissammenligningstjeneste med mere end 7.400 butikker tilknyttet indenfor alle brancher.

Der kåres vindere i 18 kategorier samt 1 samlet vinder, der kan kalde sig for Årets Butik 2020.

Forrige år var det online apoteket Apropro, der løb med den ærefulde titel som Årets Butik i Danmark.

Her er link til vinderne fra sidste år https://www.pricerunner.dk/c/arets-ehandlere

Vi samarbejder med E-handel.dk om prisuddelingen, og det er et samarbejde vi ser meget frem til. For os er det et naturligt samarbejde, da E-handel.dk er gode til at skabe opmærksomhed om dansk online butikker,  siger Martin Andersen.

Stor prisevent

Alle vinderne i konkurrencen bliver inviteret med til prisuddelingen på Hotel Scandic 2. april i København.

Det er alle online butikker i Danmark, der har mulighed for at deltage i konkurrencen om i første omgang at blive nomineret til Årets E-handler 2020. Det sker ved en afstemning hvor butikkernes kunder har mulighed for at stemme på butikken.

Det sker via denne side https://www.pricerunner.dk/c/stem-arets-ehandler eller direkte på butikkens website.

Fordelen for butikkerne ved at deltage er at der bliver skabt opmærksomhed omkring deres butik, og du får som butiksejer mulighed for at få vurderet og målt din butik af andre,  siger Martin Andersen.

Sådan er processen

Der er først en nomineringsproces, hvor det er forbrugerne/kunderne der kan nominere butikken ved at stemme på den.

Butikkens stemmer vægter 10% mens butikkens samlede rating (anmeldelser af butikken på PriceRunner) vægter 90%. De tre butikker, der klarer sig bedst i denne første del af konkurrencen, går videre til anden fase.

Anden fase er Mystery Shopping, hvor de 3 nominerede butikker i 18 kategorier alle bliver udsat for Mystery Shopping.

Vi samarbejder med et professionelt mystery shopping firma, der går hele købsprocessen igennem og bestiller produkter. Når de modtager pakken, bliver den gået igennem og til slut afprøves også returneringsprocessen. Det er en meget grundig gennemgang af butikken, som vi efterfølgende deler med de nominerede butikker. Vinderen i hver kategori er den butik, der samlet klarer sig bedst i mystery shoppingen, siger Martin Andersen.

Her er link til vinderne fra sidste år

Se video om Mystery Shopping

PriceRunner er den største uafhængige pris og produkt sammenligningstjeneste i Danmark med mere 1,1 millioner produkter. Vi sammenligner priser fra 7.400 butikker i 27 lande, der alle leverer til Danmark. PriceRunner har samlet mere end 10 millioner besøg om måneden i de fire lande, som vi opererer i. Vi hjælper millioner af forbrugere til at finde bedre produkter og samtidigt spare penge gennem køb til billigste pris. På PriceRunner kan du sammenligne produkter, priser, specifikationer, læse professionelle produkttest og brugeranmeldelser af produkter og butikker. Virksomheden har 130 ansatte på kontorerne i Stockholm, Sverige og Nykøbing Falster, Danmark.